Müşterilerinizi İnternet Hizmetinizle Mutlu Edin

Dilimize “Yeniden Pazarlama” olarak geçen Remarketing kavramı, daha öncesinde bir web sitesini veya uygulamayı kullanmış olan kullanıcılara tekrardan ulaşılabilmesini, bu kullanıcıların belirli amaçlar doğrultusunda bilgilendirilebilmesini ve alakalı reklamların gösterilebilmesini sağlar. Çoğu zaman alışveriş ve pazarlama sitelerinde kullanılan Remarketing yöntemi sayesinde doğru kişilere erişim oranı artırılarak sunulan herhangi bir hizmetin veya ürünün satış rakamlarında artış sağlanabilir.

Remarketing teknolojisinde çerez adı verilen küçük veri paketleri kullanılır. Çerezlerin İngilizcedeki karşılığı ise cookie’dir. Cookie’ler sayesinde herhangi bir web sitesine erişildiğinde, web sitesi tarafından karşı bilgisayara genellikle JavaScript diliyle yazılmış betikler yerleştirilir. Bu betikler herhangi bir güvenlik açığa neden olmazlar. Cookie’ler sayesinde kullanıcının web sitesinde yaptığı işlemler kaydedilebilir. Böylece kullanıcının farklı bir siteye yöneldiği durumlarda bir önceki siteye ait reklamlar veya hatırlatmalar gösterilebilir.

Alışveriş sitelerinin yanında Remarketing tekniği sayesinde sitelerin tıklanma oranlarında da artış sağlanabilir. Bir kullanıcı herhangi bir konu hakkında araştırma yaptığı zaman bir siteye girer. Aynı konu hakkında araştırma yapmaya devam eden farklı bir siteye gittiğinde ise banner adı verilen alanlarda – şayet Remarketing tekniği kullanıyorsa – bir önceki siteye ait bilgileri görmeye devam eder. Buna “ yeniden hedefleme “ tekniği adı da verilebilir. Oldukça faydalı olan bu sistem, iyi kurgulandığı taktirde istenilen hedeflere ulaşılmasında büyük bir artı sağlar.

Remarketing tekniğinin uygulanabilmesi için farklı mecralar da kullanılabilir. Örneğin bazı senaryolarda Remarketing tekniği web sitelerinde kullanılabilirken, bazı senaryolarda ise mobil uygulamalarda kullanılabilir. Bu konudaki belirleyici unsur ise yapılan analizler sonucu elde edilen verilerdir. Günümüzde sosyal medya üzerinden yapılan Remarketing  işlemleri de son derece önemlidir. Hemen hemen herkesin en az bir tane sosyal medya hesabına sahip olduğu günümüzde, sosyal medya alanı büyük bir pazar potansiyeli demektir. Web etkinliklerinin daha sonrasında sosyal medya uygulamalarında gösterilmesi de son derece tercih edilen bir yöntemdir.

Bununla birlikte son zamanlarda e-mail üzerinden yapılan Remarketing de önem kazanmıştır. Örneğin herhangi bir alışveriş sitesinde görüntülenen ürünler veya sepete yapılan eklemeler, daha sonrasına kullanıcıya hatırlatılabilir veya yapılan indirimler, kampanyalar v.s hakkında bilgilendi gönderilebilir. Bu da belirlenen hizmet ve kazanç hedeflerine daha hızlı erişebilmesini sağlar.

Yönetici Girişi